شنبه ۰۵ تیر ۰۰ | ۱۳:۵۴ ۲۳ بازديد
نقشه تارنما XML
نقشه تارنما XML هيچ ارتباطي با سئو در مشهد جايگاهبندي ندارد. هنگامي شما نقشه سايتتان را تصويب ميكنيد گوگل بهتر قادر است صفحه هاي سايتتان را پيدا نمايد. البته در شرايطي كه گوگل تا الان كليه صفحاتتان را ايندكس كردهباشد، افزودن يك نقشه هيچ چيزي به سايتتان اضافه نمينمايد. بدين ترتيب كليه وب سايتها به نقشه وبسايت نياز ندارند. در واقع نداشتن نقشه ضرري به وب سايت نخواهد زد. هنگامي سايتتان ساختار و كدنويسي خير داشته باشد، داشتن نقشه وبسايت كمكي هم نخواهد كرد. نقشه وب سايت به درد تارنماهايي مي خورد كه با عنكبوتهاي گوگل خلل دارا هستند و خوب خزيده نميشوند.
در شرايطيكه هنوز قانع نشدهايد و ميخواهيد موشكافانه به موضوع نگاه نمائيد ميتوانم شمارا به گفته جان مولر ارجاع دهم كه مي گويد "نقشه HTML وب سايت از فاكتورهاي سكوبندي وب سايت وجود ندارد. ولي هنوز هم كلي مزيتهاي ديگر به غير از جايگاهبندي در داشتن نقشه تارنما وجود دارااست (به عنوان مثال داشتن دادههاي بيشتر در سرچ كنسول)."
در دسترس بودن سايت
آيا در دسترس بودن تارنما اساسي ميباشد؟ حتما آري. آيا در الگوريتمهاي كاوش نكتهاي داريم كه بگويد آيا يك وبسايت در دسترس ميباشد يا اين كه نه؟ خير نداريم. اينك در دسترس بودن وبسايت از معيارهاي seo محسوب نمي شود. ولي خيلي چيزهاي ديگر كه براي در دسترس بودن يك وب سايت مورد نياز ميباشند جزو فاكتورهاي جايگاهبندي محسوب ميگردند. مثل خصوصيات آلت، استعمال درست از هدينگها و غيره. ولي موتورهاي كاوش بهاين معيارها دقت مينمايند خير به دسترس پذير بودن خويش كاغذ.
آنچه گفته شد بدين معنا وجود ندارد كه شما نبايد به دسترس پذيري صفحه ها سايتتان دقت نماييد. عدم اعتنا بهاين زمينه هم قادر است سبب به گلايه رسمي عليه شما گردد.
صدق محتوا
گوگل و بينگ قصد داراهستند محتواي درست و صحيح را به كاربرانشان ارائه دهند، البته در واقعيت اين فعاليت مشكلي ميباشد. گوگل و بينگ هيچ كدام داناي آحاد نيستند و نميدانند چه چيزي درست ميباشد يا اين كه اجماع مجموع اينترنت چه چيزي است. اينترنت هم مدام صحيح نميگويد. از اينها اساسيخيس، موتورهاي كاوش در همتاند تا نيت مخاطب از جستجوي كليد واژه و كلمه را با بقيه سيگنالها تطبيق دهند و صفحاتي كه اعتبار بيشتري داراهستند را ارائه نمايند. اكنون تمركز بر اين وجود ندارد كه آيا دادهها صحيح ميباشند يا اين كه نه (زيرا اين عمل بسيار دشواري ميباشد). بيشتر تمركز بر روي اين ميباشد كه آيا يك تارنما اعتبار يا اين كه آوازه دارااست يا اين كه نه.
ازآنجاكه موتورهاي كاوش چيزي را ميبينند كه اكثريت عموم مي گويند، نميتوانند «صحت» محتواي صفحه هاي اينترنت را تقريب بزنند و به آوازه يا اين كه اجماع اينترنت نگاه مينمايند. به همين برهان ميباشد كه مدام در اطلاعاتي كه با سرچ كردن به دست مي آوريم اشتباهاتي هم چشم ميگردد. اينها حتي به نوعي به طريق فعاليت گوگل ترنسليت هم مربوط مي شود و به همين عامل ميباشد كه تبعيض جنسيتي و بقيه اشتباهات در محتواي تارنماها گاها چشم ميگردد. متاسفانه اكثريت متنهاي جان دار در وب اين طور نوشته ميشوند.