۳ بيليون وبسايت، با هم در حالا رقابت بر رمز پول ميباشند، البته حقيقت اين ميباشد كه تنها يك درصد سئو در مشهد اين وبسايت ها، به شيت نخستين موتورهاي كاوش شيوه مييابند.
تاثير بهينه سازي بر فروش!
كلا فروش توليدات بيشتر، براي فروشنده يك كدام از مورد ها اصلي مي باشد. مهمترين نصيب براي فروش در وب لازمه چشم شدن بوسيله مخاطبان هست. در تجارت اينترنتي، وضعيت مغازه يا اين كه همون سايت متبوع شما، بسيار اصلي ميباشد. هرچه فروشگاه آنلاين شما منزلت و سكو بالاتري داشته باشد، مسلما مخاطبان متعددي هم خواهد داشت؛ و اين ارتقاء استفاده كننده، در معناي ارتقا فروش و كسب منفعت بيشتر ميباشد. گوگل مقام وب سايت مارا مشخص و معلوم ميكند. و براي اعمال دادن اين فعاليت بايستي تعدادي استانداردهايي كه مرتبط با گوگل هست را رعايت كنيم. بهينه سازي براي كاوش و مشاهده بيشتر در فضاي اينترنت، بسيار اساسي و مفيد ميباشد؛ كلاً، رعايت كردن seo براي چشم شدن و فروش توليدات گزينه نظرمان در فضاي وبسايت به ما امداد ميكند تا بتوانيم لحاظ و اتكا استفاده كننده را به سايت خودمان جلب كنيم. و در فيض براي ما به ارتقا تعداد بازديد ياري ميكند و همينطور به آينده سايت ما جهت سرمايه گزاري بلند برهه زماني ياري خواهد كرد.
براي داشتن فروش زياد در وبسايت خودمان مي بايست seo را عايت كنيم
امروزه سئوي وب سايت، شايسته ترين و موثرترين آيتم براي فايده و فروش توليدات ما مي باشد. هنگامي كه وبسايت شما به خير seo گرديده باشد يعني از نگاه موتورهاي كاوش تارنما نيكي شناخته ميگردد. در آن مجال صرفا نگراني شما رساندن به موقع محصول ها و يا اين كه سرويس ها به مشتريان خودتان است. مثلا درصورتيكه شما يك اينترنت سايتي را فعالسازي كردهايد كه در آن فروش آموزشهاي نرم افزار نويسي اجرا ميدهيد و از روش وب سايت خويش فروش نيكي نداريد، seo خيلي به شما براي فروختن محصولاتتون ياري خواهد كرد. شما هر چقدر در ظاهر وب سايت خويش اهميت دهيد، ولي تاهنگاميكه وبسايت بوسيله كاربرانتان قابل مشاهده نباشد بهرهاي نخواهد داشت.
چرا وب سايت ما به بهينه سازي نياز داراست؟
براي اينكه وبسايت ما در ابتدا جستجوهاي اينترنتي قرار بگيرد، مي بايست ضوابط بهينه سازي رعايت گردد. بيشترين جستجوهاي انجام يافته در فضاي وب از روش معتبرترين موتور كاوش يعني گوگل، هست. اين موتور كاوش نحوه مهم هدايت يوزرها در وب ميباشد. چه سايتها ارائه دهنده محتوا، خدمت، متاع و داده ها باشد و چه در خصوص هر چيز ديگري، اين مورد به طور كامل اثبات شدهاست كه به طبع مي بايست مقررات بهينه سازي رعايت گردد. ادله هايي كه براي اعمال seo در وب سايت ميتوان به آن اشاره نمود عبارتند از:
1) از رقبا پيشي بگيريد.
2) در بالا حاصل گوگل چشم گرديد.
3) مشتريان هدفمند را به وب سايت خويش هدايت نمائيد.
4) فروش خويش را يك سري برابر نمائيد.
5) هزينهي seo بسيار زير خيس از تبليغات اينترنتي ميباشد.
6) seo در گوگل بدونپول ميباشد البته تبليغات در گوگل هزينه دارااست.
اعمال seo off-page
در سئو در مشهد صدر توضيح داديم كه سئوي خارجي چه ميباشد ؟ و چهطور اعمال ميشود. يك كدام از مهمترين خدماتي كه قطعا بايستي به شما ارائه خواهد شد ، لينك و پيوند سازي فرنگي ، اخذ بك پيوند هاي كيفيت بالا ، رئيس اكانت هاي كانال اجتماعي ، به اشتراك گذاري مطالب ، درج وبسايت در گوگل مپ ، تعامل با سايت هاي پربيننده ميباشد كه تمامي اين اقدامات در چهارچوب بهينه سازي off-page گنجانده ميشوند.
سرويس ها seo on-page
seo داخلي وب سايت ، جاري ساختن بهينه سازي به مراد بهبود و تقويت ساختار داخلي ، لينكسازي ، ساختوساز محتوا ، ساخت و ساز نقشه تارنما ، تگ گذاري ، بهبود تجريه كاربري و … ميباشد كه مطرح ترين نياز هر تارنما براي افزايش در گوگل ميباشد.
مهمترين اقدامات سرويس ها seo داخلي چه ميباشد
درواقع چيزي در حددو 70درصد تمركز شما ، بايستي بر بهينه سازي no-page باشد ، چون فارغ از ساختار مطلوب و باصرفه ، بقيه اقدامات هيچ وقت به سود نخواهد رسيد. باتوجه به توضيحاتي كه درين نوشته ي علمي داديم به لحاظ شما مهمترين اقدامات داخلي در seo چه چيزي است ؟
ارائه گزارش ماهانه
شفافيت در جاري ساختن سرويس ها بهينه سازي بسيار ضروري ميباشد. شركتي كه وظيفه اين فعاليت را دارااست ، بايستي مرتبا و ماهانه شمارا در جريان تغييرات و پيشرفت پروژه قرار دهد.
شما حق داريد بدانيد ، چه واحد سنجش بازديد تارنما ارتقاء پيدا كرده ، چه خدماتي به شما در طول هر ماه ارائه گرديده و كارايي كمپاني طرف تفاهم نامه شما چه گونه بوده ميباشد.
همينطور اين گزارشها مي بايست قبل از اخذ اقساط و مخارج ماهانه به شما ارائه خواهد شد تا صاحبكار بداند براي چه هزينه ميپردازد و استدلال پرداخت هزينه بهينه سازي چه است.
seo محتوا
بياييد به برخي از مطالب و نكات كاغذ بپردازيم.
5. بروزرساني محتوا
شما سئو در مشهد يك بلاگ داريد كه مطالب خويش را در ان قرار مي دهيد و در شبكههايعمومي منتشر ميكنيد. البته بعداز سپري شد مدتي يوزرها مطالب شمارا فراموش مي نمايند. بهتر ميباشد به سراغ مطالب خويش تا 10 سال پيشين برويد و آنهارا آپ تو ديت رساني فرمائيد. صرفا با اپديت برخي مطالب قديم ميتوانيد منفعت هاي 500 تا 100 درصدي اخذ فرمائيد.
6. پيوند هاي داخلي را ارتقاء دهيد
اكثري از جستجوگرها براي ارتقا سريع جايگاه بندي به سراغ تيتر، توضيحات متا و پيوندهاي داخلي ميروند. درصورتي كه ميتوانيد پيوندهاي وبسايت خويش را ارتقاء دهيد.
7. محتواي ديرين را با پيوندهاي نو آپ ديت رساني فرمائيد
وقتي كه محتواي قديم تارنما را اپديت ميكنيد از لينك و پيوند هاي تازه نيز به كارگيري فرمائيد. با به كارگيري از اين فعاليت نرخ پريدن را كاهش مي دهيد.
8. پيوند هاي غير ضروري را حذف نماييد
پيوندهاي غير ضروري را از مطالب خويش حذف نماييد. با تزكيه پيوندهاي غير ضروري ميتوانيد قيمت پيوند ها را از روش پيوندهايي كه در واقع شمارش ميگردند، منتقل فرماييد و اين پيوندها يك سيگنال اساسي سكو بندي گوگل ميباشد.
دلايل مهم بودن بهينه سازي سايت
عوارض اساسي بودن سئو سايت10 / 10از 1 مخاطبدراين نوشته ي علمي ميخواهيم عارضه ها اساسي بودن seo تارنما را ذكر كنيم . سئو در مشهد با اعتنا به به كار گيري يوزرها از نت ، قضيه ي افزايش سطح داده ها اينترنت مسترها در چگونگي افزايش سايت در موتور كاوش گوگل اهميت ويژه اي پيدا نموده است به همين عامل در اينجا ميخواهيم يكسري فاكتور اساسي در سئو تارنما را برايتان ذكر كنيم.
عارضه ها-اصلي-بودن-با صرفه-سازي-وبسايت
√ رنكينگ بالاي وبسايت جهت قرار به چنگ آوردن در پيوند هاي نخستين ي صفحه ها مدام مشتريان متعددي را بوجود آورده ميباشد.√ با اعتنا به آمار حدود 91 درصد يوزرها وب از موتورهاي كاوش به كارگيري مي نمايند.√ 87 درصد مجموع بينندگان شما از يك ورقه يك شرايط دارا هستند.√ حدود ۷۳ درصد معاملات آنلاين توسط موتورهاي كاوش آغاز مي شود.√ در حدود 4.2 بيليون از سايت با هم بر رمز رقابت پول ميباشند، ولي حقيقت اين ميباشد كه تنها كسرهاي از يك درصد به شيت اوليه مي رسند.
امروزه دانش seo توسط وب سايت هاي فعال در كسب و كار الكترونيك و جديدا در همه تارنما ها حتي خدماتي به نحوه بزرگ اي گزينه به كار گيري قرار ميگيرد.امروزه عده اي كه ميخواهند در عرصه ي اينترنت پيشرفت نمايند و بازاريابي اينترنتي خويش را ارتقا دهند بايستي صفحه هاي اينترنت را براي موتورهاي كاوش سئو نمايند چون رعايت اين اصول يوزرها را جذب تارنما خواهد كرد.در شرايطي كه كمپاني شما لحاظ به ساخت سايت تازه و يا اين كه آپديت كردن وبسايت كهن خويش را دارااست مي بايست اعتنا داشته باشيد كه براي پيشرفت بايستي seo را در حق تقدم قرار دهيد.به خيال و خاطر داشته باشيد كه seo شمارا به مسابقه بلندمرتبه ميبرد و شمارا در بازار اينترنتي معرفي ميكند.
4. عنوان ها يا اين كه سرنويس ها (Headings)
براي سئو در مشهد عنوان ها يا اين كه اصطلاحا سرنويس هايي كه در محتوايتان ميباشد از هدينگ يا اين كه به عبارتي تگهاي H استعمال نمائيد. ولي از تگ H1 تنها يك توشه و در صدر به كارگيري فرمائيد كه اما چنانچه با پنل تارنما ساز يوتاب فعاليت مي كنيد، به طور اتومات تيتر مقاله شما تگ H1 دارااست. پس در مقاله از H1 يا اين كه سرنويس1 به كارگيري نكنيد. نكته داراي اهميت اين ميباشد كه در عنوان ها يا اين كه هدينگ ها از لغت ها كليدي مطلوب و مربوط به محتواي كاغذ به كار گيري نماييد. ولي اين فعاليت نبايد به طور غير طبيعي صورت پذيرد و تنها در نصيب هايي كه ما يحتاج ميباشد آنان را به عمل ببريد و از تكرار بي گزينه كلمه ها كليدي و تگهاي H بپرهيزيد.
شما مي توانيد در اديتور از روش قسمتي كه در تصوير تحت مشخص و معلوم شدهاست، تگهاي H را قرار دهيد. سرنويس 2 > تگH2 و سرنويس 3 > تگ H3 و ساير هم به همين ترتيب. نكته قابل توجه اين ميباشد كه تگهاي H را تنها براي عبارات و عباراتي كه در عنوانهاي متن شما مي باشند به فعاليت ببريد. روش فعاليت هم بهاين شكل ميباشد كه واژه يا اين كه عبارت موردنظر را گزينش ميكنيد و سرنويسي كه ما يحتاج ميباشد را برايش جاري ساختن ميكنيد.
اعتنا كنيد تمام يك پارگراف يا اين كه خط را سرنويس نكنيد. تنها عنوان و تيتر آن گزاره را سرنويس نمائيد.
headings يا اين كه سرنويس در متن وب سايت
5. سئوي تصوير
تصوير از اركان اساسي در بهينه سازي ميباشد. در هنگام seo كردن تارنما مي بايست دقت فرمائيد تا تصاوير سايتتان هم اصول بهينه سازي رعايت خواهد شد. براي اين خواسته تعدادي نكته حائض اهميت را مي بايست رعايت نماييد :
به كار گيري از تصاوير قشنگ
وجود دستكم يك تصوير در متن شما الزاميست.
زيبايي ظاهري وب سايت و گرافيك و محتواي مطلوب سبب ميگردد مشتري مجال بيشتري را در وبسايت شما بگذراند و اين وقتي كه مشتري در وبسايت شما صرف مينمايد به سئوي وبسايت شما امداد مينمايد. هرچه تصاوير زيباتر و ديده نواز خيس باشد و مربوط به محتواي شما باشد بهتر ميباشد. فردي كه وارد هر وبسايت مي شود در 5 ثانيه تصميم ميگيرد در تارنما بماند يا اين كه آن را شكاف نمايد. پس مشاهده كرد اوليه اساسي ميباشد.
كوشش فرماييد براي هر متاع چند تصوير از زواياي متفاوت درج كنيد.
بهينه سازي سايت هاي چند زبانه
seo وب سايت هاي سئو در مشهد تعدادي زبانه10 / 10از 1 مخاطباكثر زمان ها اشخاص ترجيح ميدهند ساخت سايت شان به يكسري لهجه باشد. استعمال معني كننده گوگل راهحل قابل قبولي ميباشد. اين ترجمه كننده به طور آنلاين صفحه ها طراحي وب سايت را ترجمه مي نمايد. ولي به صورت انقطاع ترجمه ماشيني ايرادات خويش را دارااست و نميتواند به صورت ظريف جمله ها را ترجمه نمايد و معنا بدون نقص را منتقل نمايد البته به كار گيري از آن سبب ساز ميشود كاربري كه با لهجه وبسايت شما بيگانه ميباشد تا حدودي غرض وبسايت شمارا دريابد.
ترجمه كننده گوگل و seo
استعمال از ترجمه كننده گوگل تاثيري بر بهينه سازي و ارتقا بازديد ندارد و تنها براي استعمال سهل وآسان يوزرها از وبسايت ساختوساز ميگردد.
جايگزين كردن ذيل دامنه بجاي فايل
براي اينكه بهينه سازي و سئو تارنما هاي يكسري زبانه لطمه نخورد بايستي هريك از گويش هاي وبسايت را در يك تحت دامنه تمجيد كنيم تا چگالي منحصر خويش را داشته باشند. بايستي براي هريك از تحت دامنه هاي ساختوساز گرديده محتوا را به طور غيروابسته اضافه شوند بهتر ميباشد به وسيله يك ترجمه كننده بشر ترجمه شوند. همينطور شخصي كه محتويات وب سايت را ساخت و ساز مي نمايد بايستي دانش كافي در حوزه ي چگونگي ساخت و ساز محتواي سازگار با seo وبسايت را داشته باشد.
يادگرفتن بهينه سازي
اشتراك گذاري مطالب وبسايت
پيوند هاي داخلي موثر و سئو در مشهد كارا براي دسترسي سهل وآسان به قسمتهاي گوناگون تارنما On-site optimization
۱- seo وب سايت قادر است منجر ارتقاء جايگاه تارنما ما در گوگل گردد. (بي واسطه)
۲- مي تواند سبب بالارفتن بازديد ورودي ما از موتورهاي جست و جو گردد.
۳- منجر ارتقا و بالا رفتن تجربه كاربري خواهد شد.(غيرمستقيم)
عمل كردن پيوند هاي فرنگي اثرگذار مانند تصويب كردن مطالب وب سايت در فروم هاي داراي ارتباط جهت ارتقاء تعداد لينك و پيوند هاي خروجي Off-page optimization
۱- به بهينه سازي امداد شاياني ميكند. (بدون واسطه)
۲- بك لينك و پيوند هاي بيشتر و بازديد بيشتر به ارمغان مي آورد. (بدون واسطه)
۳- بر روي مارك ما تاثير گذار ميباشد. (بدون واسطه)
۴- مشتركين سايت را ارتقاء ميدهد. (غيرمستقيم)
لينك و پيوند تصويب كردن در بلاگ ها ، لينك و پيوند تصويب كردن در وب لاگ هاي داراي اعتبار و پر طرفدار براي ارتقاء بازديد وبسايت بسيار تاثير گزار ميباشد.
پيوسته وارد نمودن داده ها و اطلاعات در وبسايت ، مراد از پيوسته وارد نمودن ، ورود اطلاعات در وبسايت به طور ممتد و در دوران وقت گير دوران است.
تعيين دامين مطلوب seo ، تعيين دامنه متناسب با مورد وبسايت در بالابردن درجه گوگل تارنما تاثير گزار ميباشد.
آموزش جامع ابزار PageSpeed Insight
نسبتاً از سئو در مشهد سال 2003 بود كه ابزار PageSpeed Insight از طرف گوگل معرفي شد. در آن سال ها اين ابزار تنها براي ارزيابي سرعت وب سايت و ارائه گزارش هايي براي بهبود آن به كارگيري مي شد. ولي امروز تغييراتي در پيج اسپيد اينسايت گوگل به وجود آمده كه منجر گرديده كاربردش نسبت به قبلي بسيار بيشتر گردد.
درين نوشتهيعلمي ميخواهم به صورت جامع و به طور كامل تصويري شمارا با اين ابزار آشنا كرده و شيوه عمل با آن را يادگرفتن تان بدهم. با اينجانب همپا باشيد.
آنچه دراين مقاله ياد خواهيد گرفت اكران سرفصل هاPageSpeed Insight چه مي باشد؟PageSpeed Insight چه ميباشد؟PageSpeed Insight يكياز يكسري ابزار مختلفي ميباشد كه گوگل به صورت مجاني در مشت وبمستران و سئوكارها قرار داده. همان گونه كه بالا گفتم، اين ابزار مقطع ها به صورت تخصصي روي سرعت وبسايت تمركز داشت و به كمكش ميتوانستيم معيار سرعت بارگذاري وب سايت و عوارض نمايد بودن آن را ارزيابي كنيم.
البته به طور تقريب چندين ماه ميباشد كه پس از ارائه ضوابط core web vitails بوسيله گوگل، PageSpeed Insight هم تغييراتي را تجربه كرده و علاوه بر سرعت، جزئياتي از تجربه كاربري يا اين كه به عبارتي UX وب سايت شمارا هم نظارت ميكند. اما آنها هم با سرعت وب سايت ارتباط متعددي دارا هستند.
آيا گوگل پيج اسپيد صرفا ترازو ما براي محاسبه سرعت تارنما ميباشد؟پيش از اينكه به سراغ فراگيري فعاليت با PageSpeed Insight برويم، مي بايست پاسخ اين پرسش اصلي را بدانيد. در واقع اين ابزار به تنهايي واحد سنجش خير براي نظارت سرعت وب سايت وجود ندارد.
اكثر اوقات وبمستران، سئوكاران و طراحان وب سايت براي ارزيابي سرعت تارنما خودشان به سراغ ابزار GTMETRIX مي روند و در كنارش به PageSpeed Insight هم دقت ميكنند. بدين ترتيب ابدا خودتان را به نقل از همين يك ابزار براي سئو سرعت وبسايت محصور نكنيد.
PageSpeed Insight چكار ميكند؟كلاً PageSpeed Insight با محاسبه وبسايت شما و اما نظارت آماري كه از قبل از آن داشته، در يك سري ترازو به صفحه ها تان امتياز مي دهد.
نخست سرعت تارنما تان را امتيازدهي ميكند، آنگاه به فاكتورهاي تجربه كاربري وبسايت تان امتياز داده و جزئياتش را در اختيارتان قرار مي دهد. در غايت هم يه خرده توضيح در ارتباط عارضه ها وجود ايرادات سرعت و… در وبسايت تان به شما مي دهد كه مي توانيد به ياري شان ايرادات را رفع نماييد.
واژه كليدي چه ميباشد؟ اشكال keyword + يكسري نكته طلايي
يادگرفتن عمل با PageSpeed Insightنكته: با اعتنا به اينكه گوگل در اكثر زمان ها ابزارهايش ما اهل ايران ها را تحريم كرده، بايستي براي به كار گيري بي نقص از پيج اسپيد، از فيلترشكن به كارگيري فرماييد. براي فعاليت با PageSpeed Insight؛ نخست وارد اين ورقه بشويد:
فراگيري فعاليت با PageSpeed Insightنشاني ظريف ورقه آيتم نظرتان را در كادري كه مشخص و معلوم گرديده قرار بدهيد و دكمه analyze را بزنيد:
طبق گزارش CMI and MarketingProfs اكنون، سئو در مشهد 68% بازاريابان B2B يك استراتژي مدون براي بازاريابي محتوايي ندارند. اينجانب حتي گمان مي كنم، صرفا درصد اندكي از بازاريابان از دادهها براي تدوين استراتژي خويش سود مي گيرند. دادههاي مشتريان، دادههاي بازار، دادههاي كمپاني، دادههاي رقابت، دادههاي كاوش، دادههاي كانالهاي اجتماعي، دادههاي مجالهاي تجزيه و چك اينترنت، شايسته ترين و بدترين محتواهاي كمپاني از نظر همت، دادههاي بهينه سازي و دادههاي با صرفهسازي نرخ تبديل (CRO)، همه زمانهايي براي اتخاذ يك استراتژي آگاهانه و غالب در بازاريابي محتوايي به شما ارائه ميدهند. جديد نخواهيد كه از مجموع دادهها و نگرشهايي برايتان حرف كنم كه از روش پلتفرمهاي پيشدربين بازاريابي نظير پلتفرم Everstring و 6sense قابل دستيابي ميباشند. بخش اعظمي از اشخاص دوست داراهستند كه قمار نمايند. البته هنگامي پاي بازاريابي محتوايي بين باشد، پيش گويي و قمار به تدريج به نتيجه ها گرانقدر منتهي مي گردد. به همين برهان، صرفا چيزي كه براي ارتقاء احتمال توفيق بازاريابي محتوايي خودمان روي آن اكانت نمي كنم، شانس و اقبال ميباشد. كليه چيز به دادهها بستگي دارااست.
آناليز هرم بازاريابي محتوايي: معرفي سيستم امتيازات هرم
يك كدام از هدف ها اساسي هرم بازاريابي محتوايي، با صرفه كردن روند بازيافت و غرضگذاري دوباره محتوا ميباشد. چرا؟ به مراد بيشينه كردن تاثير محتواي شما بر جريان فروش.
با اين حالا، گزينش اينكه آيا به اندازهي كافي محتواي جانبي در يك هرم ساخت كردهايد يا اين كه ابداً اينگونه محتوايي ساخت كردهايد يا اين كه نه، فعاليت سادگي وجود ندارد. ممكن ميباشد از خويش بپرسيد: آيا عمل بيشتري ميباشد كه بتوانم با محتواي اين كتاب الكترونيكي (Ebook) كه ساختوساز كردهايم، اعمال دهم؟ براي جواب بدين اختلال، ما معنا امتيازات هرم (Pyramid Points) را معرفي كردهايم تا طريقي اجراي هرمهاي خويش را پايش و با صرفهسازي فرمائيد.
امتيازات هرم، دستهاي از امتيازات به ازاي محتوا (و به ازاي سطح هرم) ميباشند كه در هرم بازاريابي محتوايي در حيث گرفته ميگردند. اين امتيازات، حدوداً نشانگر اقدامات لازم براي كامل شدن محتواها هستند. با استعمال از امتيازات هرم، يقين مي يابيد كه بيشترين به كار گيري را از هر هرم ميبيريد. اين امتيازات امداد مينمايند فرآيند پيشرفت يا اين كه شرايط هر هرم را پيگيري نماييد. در جدول پايين، سطح و امتياز هريك از محتواهاي جان دار در هرم را مشاهده ميكنيد:
امتياز دهي در هرم بازاريابي محتوايي
يك هرم بازاريابي محتوايي، معمولاً در يك مدتي وقتي سه عدد شش ماهه ساخته مي گردد. در صورتيكه هر سه ماه يك هرم بسازيد، احتمالاً وقتي ميرسد كه همزمان در درحال حاضر اجراي ۴ هرم باشيد. امتيازات هرم كه در صدر معرفي شدند به شما امداد مينمايند ترازو و دامنهي مقصودگذاري دوباره محتواي اساسي يك هرم را پايش نمائيد.
اين فعاليت به شما ياري مينمايد بدانيد بايستي به كدام هرم، منابع بيشتري تخصيص دهيد. به دنبال، يك نمونه از روشي چك و سنجش امتيازات هرم و همينطور انتخاب فرآيند پيشرفت كلي هرم را مشاهده ميكنيد (اين هرم ۷۳٪ كامل شدن شدهاست. به اين ترتيب، منابع بيشتري را مياقتدار به آن تخصيص اعطا كرد تا هرم به مرحلهي كامل شدن صد در صدي رسد).