آموزش جامع ابزار PageSpeed Insight

در اين وبلاگ به ارائه مقالات تخصصي سئو مي پردازيم.

آموزش جامع ابزار PageSpeed Insight

۲۱ بازديد

آموزش جامع ابزار PageSpeed Insight


نسبتاً از    سئو در مشهد   سال 2003 بود كه ابزار PageSpeed Insight از طرف گوگل معرفي شد. در آن سال ها اين ابزار تنها براي ارزيابي سرعت وب سايت و ارائه گزارش هايي براي بهبود آن به كارگيري مي شد. ولي امروز تغييراتي در پيج اسپيد اينسايت گوگل به وجود آمده كه منجر گرديده كاربردش نسبت به قبلي بسيار بيشتر گردد.
درين نوشته‌ي‌علمي مي‌خواهم به صورت جامع و به طور كامل تصويري شمارا با اين ابزار آشنا كرده و شيوه عمل با آن را يادگرفتن تان بدهم. با اينجانب همپا باشيد.
آنچه در‌اين مقاله ياد خواهيد گرفت اكران سرفصل هاPageSpeed Insight چه مي باشد؟PageSpeed Insight چه ميباشد؟PageSpeed Insight يكي‌از يك‌سري ابزار مختلفي ميباشد كه گوگل به صورت مجاني در مشت وبمستران و سئوكارها قرار داده. همان گونه كه بالا گفتم، اين ابزار مقطع ها به صورت تخصصي روي سرعت وبسايت تمركز داشت و به كمكش ميتوانستيم معيار سرعت بارگذاري وب سايت و عوارض نمايد بودن آن را ارزيابي كنيم.
البته به طور تقريب چندين ماه ميباشد كه پس از ارائه ضوابط core web vitails بوسيله گوگل، PageSpeed Insight هم تغييراتي را تجربه كرده و علاوه بر سرعت، جزئياتي از تجربه كاربري يا اين كه به عبارتي UX وب سايت شما‌را هم نظارت ميكند. اما آن‌ها هم با سرعت وب سايت ارتباط متعددي دارا هستند.


آيا گوگل پيج اسپيد صرفا ترازو ما براي محاسبه سرعت تارنما ميباشد؟پيش از اينكه به سراغ فراگيري فعاليت با PageSpeed Insight برويم، مي بايست پاسخ اين پرسش اصلي را بدانيد. در واقع اين ابزار به تنهايي واحد سنجش خير براي نظارت سرعت وب سايت وجود ندارد.
اكثر اوقات وبمستران، سئوكاران و طراحان وب سايت براي ارزيابي سرعت تارنما خودشان به سراغ ابزار GTMETRIX مي روند و در كنارش به PageSpeed Insight هم دقت ميكنند. بدين ترتيب ابدا خودتان را به نقل از همين يك ابزار براي سئو سرعت وبسايت محصور نكنيد.


PageSpeed Insight چكار ميكند؟كلاً PageSpeed Insight با محاسبه وبسايت شما و اما نظارت آماري كه از قبل از آن داشته، در يك سري ترازو به صفحه ها تان امتياز مي دهد.
نخست سرعت تارنما تان را امتيازدهي ميكند، آنگاه به فاكتورهاي تجربه كاربري وبسايت تان امتياز داده و جزئياتش را در اختيارتان قرار مي دهد. در غايت هم يه خرده توضيح در ارتباط عارضه ها وجود ايرادات سرعت و… در وبسايت تان به شما مي دهد كه مي توانيد به ياري شان ايرادات را رفع نماييد.
واژه كليدي چه مي‌باشد؟ اشكال keyword + يكسري نكته طلايي

يادگرفتن عمل با PageSpeed Insightنكته: با اعتنا به اينكه گوگل در اكثر زمان ها ابزارهايش ما اهل ايران ها را تحريم كرده، بايستي براي به كار گيري بي نقص از پيج اسپيد، از فيلترشكن به كارگيري فرماييد. براي فعاليت با PageSpeed Insight؛ نخست وارد اين ورقه بشويد:
فراگيري فعاليت با PageSpeed Insightنشاني ظريف ورقه آيتم نظرتان را در كادري كه مشخص و معلوم گرديده قرار بدهيد و دكمه analyze را بزنيد:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.