آرشیو بهمن ماه 1400

در اين وبلاگ به ارائه مقالات تخصصي سئو مي پردازيم.

سئو و اهميت آن براي تجارت

۳ بازديد

مستقل از مشاجره ارتقا ترافيك كه در غايت سبب به درآمدزايي اينترنتي بالا گردد ، بايستي به سئو در مشهد اهميت بهينه سازي براي كسب و امور از جنبه هاي ديگر هم نگاه فرمائيد. عوارض متعددي وجود دارااست كه در اينجا به بعضا از مهم‌ترين عارضه ها اهميت بهينه سازي براي كسب و امور پرداخته مي‌شود . مهم‌ترين آن‌ها عبارتند از:

۱- seo موجب بهبود تجربه كاري مي گردد
اعتنا فرماييد كه seo وبسايت علاوه بر ارتقاء رنكينگ وبسايت، موجب بهبود تجربه كاربري مي‌شود. در اينكه تجربه كاربري فاكتور بسيار مهمي براي رنك تارنما ميباشد هيچ شكي نيست. موتورهاي كاوش دوست دارا‌هستند سايتي را ببينند كه روي تلفن همراه عالي نمايش داده ميشود، سيگنال هاي كاربري خير دارااست (توقف زمان بر بازه در وبسايت، نرخ پريدن تحت و …) و در آن از تصاوير و ويدئو هاي داراي ارتباط مصرف شده ميباشد.

كل اين فاكتورها و مفاد جهت ساخت و ساز تجربه كاربري مطلوب براي بازديد كنندگان تارنما اهميت دارا‌هستند. همان، زماني تارنما خويش را براي بهينه سازي با صرفه ميكنيد، به طور خود كار تجربه كاربري را نيز بهبود مي دهيد. تجربه كاربري عالي موجب توليد اتكا و ارتقاء وفاداري به برندتان ميگردد.

۲- جذب بازديد از جستجوي ارگانيك
سئو موجب مي‌شود تا بيشتراز ۶۵ درصد بازديد هاي وب سايت از روش جستجوي طبيعي يا اين كه ارگانيك جذب شوند. مبني بر تحقيقاتي كه بر روي ۳۱۰ ميليون بازديد از ۳۰ وبسايت متعدد ايفا شد، بيان كنده اين مضوع بود كه بيشتراز ۶۵ درصد تك تك ترافيك ارجاعي از مال جستجوي ارگانيك و طبيعي به سايتها مي‌باشند.

اگرچه پژوهش ها ديگر دراين باره علامت داده اند كه شبكه‌هاي‌مردمي در قضيه ترافيك ارجاعي پيشي گرفته اند، البته شكي در‌اين نيست كه كاوش همچنان منبع ترافيك بسيار مهمي براي كسب و شغل هاي اينترنتي محسوب ميگردند.

۳- ارتقا فروش و درآمدزايي اينترنتي بيشتر
فيض درآمدزايي اينترنتي از سئوي تارنما قطعي و مشهود است. كاربراني كه با بهينه سازي تارنما وارد مي گردند، ورودشان، بيشتر از ديگر طرز ها، باعث به فروش كالا مي‌گردد. طبق پژوهش ها اينترنتي، كاربراني كه با بهينه سازي به سمت تارنما آورده مي گردند به صورت معدل تا حدود ۱۵ درصد باعث به فروش بيشتر كالا مي گردد، در حالي كه بقيه طريق هاي بيرون از وبسايت حداكثر ۲ درصد سبب به فروش ميشوند.

سئو و تكنيك‌هاي آن

۳ بازديد


جامع بودن محتوا عملكرد فرمائيد در محتواهاي خويش جواب همه سئو در مشهد ابهامات و سؤالات يوزرها را ارائه دهيد. براي اين مراد عالي ميباشد از عبارات كليدي متعدد و هرآنچه كه ممكن ميباشد براي يوزرها و يا اين كه موتورهاي كاوش اساسي باشد را در محتوا قرار دهيد.
بد وجود ندارد پيش از استارت تحقيق واژه و كلمه كليدي اجرا دهيد. محتواب خويش را دايم بروزرساني كرده و كيفيت محتواهاي خويش را ارتقاء دهيد. محتواهاي جامع، بي نقص و وقت گير شانس بيشتري دارا‌هستند.
همينطور خوب ميباشد از تصاوير، اينفوگرافيك و نمودارها نيز براي توضيح مطالب به كارگيري نماييد. دائماً در اكنون ساخت و ساز محتوا گرانبها، بروز و كيفيت خوب باشيد. پست هاي وبلاگ خويش را مرتبا بروزرساني فرمائيد و فراموش نكنيد كه محتوا پل دستر سي يوزرها و مشتريان به شما هست. محتواي پر ارزش مي تواند ترافيك سايت شمارا به واحد سنجش قابل توجهي ارتقا دهد.
۸- توضيحات متا از جديدترين تكنيك هاي seoتوضيحات متاي شما مي بايست حاوي موي ضوع مهم و لغت ها كليدي باشد. همينطور اعتنا نمائيد كه تعداد كاراكترهاي توضيحات متا محصور به ۱۱۷ باشد. در اين‌حالت يوزرها موبايلي نيز بتوانند آن را بي نقص مشاهده نمايند.
اعتنا داشته باشيد كه تگ هاي توضيحات متا براي مرتبه بندي موتورهاي كاوش آنچنان اهميتي ندارند اما اين تگ ها در كليك كردن استفاده كننده در برگه حاصل موتورهاي كاوش اهميت ويژه اي داراست و هر چقدر تعداد اين كليك ها بيشتر باشد مي‌تواند ورقه متبوع در موضع بالاتري در شيت نتيجه ها قرار گيرد. 
كهن بر اين سئوكاران حرفه‌اي در توضيحات متا، ليستي از لغت ها كليدي مقصود را به طور متوالي قرار مي دادند. البته اين شيوه اين روها ديگر كاربردي ندارد. توضيحات متا بايستي دربرگيرنده توضيحاتي صحيح و كارامد باشد، به نحوي كه كاربر بتواند با آن رابطه برقرار نمايد.
۹- seo تارنما از مهم ترين موردها در جديدترين تكنيك هاي بهينه سازي ۲۰۲۲ اين ميباشد كه بايد تصاوير وب سايت شما براي موتورهاي كاوش با صرفه باشند. براي باصرفه‌ سازي تصاوير ميتوانيد از فتوشاپ و يا اين كه اپ هاي ديگري همانند Kraken ،ImageOptim ، TinyPNG ،Canava و غيره به كار گيري فرمائيد.
سريع‌ترين ارائه دهنده ميزباني اينترنت را تعيين فرماييد. هر چه سرعت بار گذاري وبسايت شما بيشتر باشد، اين براي بهبود سكو بندي شما در گوگل ياري خواهد كرد. نكات seo تصاوير و اهميت آن را فراموش نكنيد. 
۱۰- تحقيق واژه كليدي از جديدترين تكنيك هاي seoدر تعيين تيتر محتوا و لغت ها كليدي مطالب توجه نمائيد، تيتر‌هاي ديدني و باصرفه شانس بالاتري براي كسب سكو‌ هاي بالا در گوگل خواهند داشت. مي توانيد براي كسب نتيجه ها عالي، رقباي خويش را ارزيابي نماييد. امروزه فرهنگ و تمدن كاوش در گوگل، نسبت به پيشين عوض شده ميباشد و يوزرها دريافته‌اند كه با جستجوي كلمه ها وقت گير جواب بهتري از طرف گوگل اخذ مي‌نمايد.
اين عادت به‌قدري تمامي‌ گير گرديده‌است كه هم‌در حال حاضر بيشتراز ۷۵ درصد جستجوهاي يوزرها را كلمه ها سه عدد شش‌ كلمه و واژه‌ اي تشكيل مي دهد. شايد مهم ترين برهان صورت‌گيري اين فرهنگ وتمدن را بتوان نصيب پيشنهادات گوگل هنگام كاوش دانست چون به‌محض آنكه مخاطب آغاز به كاوش مي‌نمايد با پيشنهاداتي مواجه ميشود كه عموماً وقتگير بوده و به موضوعي معلوم اشاره دارا هستند.
از لغت ها كليدي زمانبر و يا اين كه عبارت هاي سـوالي براي عنا وين محتوا هاي خويش اسـتفاده بكنيد. فرض گوگل بر اين ميباشد كه عنا وين زمانبر حاوي موضوعات بيشتري مي باشند. بدين ترتيب محتوا هايي كه در تيتر با يك عبارت سوالي شروع مي شوند، غالبا نفيس شناخته ميگردند.

گوگل تگ منيجر چيست و چه كمكي به سئو وب سايت ما مي‌كند؟

۱ بازديد


معرفي ابزار گوگل تگ منيجردنياي امروز ما تبديل به دنياي ديجيتال سئو در مشهد گرديده. از همين رو دنياي ديجيتال تاثير متعددي روي معاش روزانه ما دارااست. اين تاثير را حتي مي‌اقتدار در دنياي اقتصاد و بازاريابي نيز روئت كرد. اينك بازاريابي محتوا و انتخاب يك استراتژي محتوا اكانت گرديده نقش بسيار مهمي در پيشرفت شما خواهند داشت. در‌اين جهت ابزار‌هايي متعددي پباده سازي گرديده. يكي اين ابزار‌ها كه ياري متعددي به بازاريابي محتواي شما مي‌نمايد، گوگل تگ منيجر اسم دارااست.
حتما در حوزه بازاريابي محتوا با گوگل آناليتيكس آشنا ميباشيد. گوگل تگ منيجر نيز همچون گوگل آناليتيكس يك ابزار آناليز داده‌هاي وب سايت شما به حساب مي آيد. ولي آناليز اين داده‌ها چه سود‌اي داراست؟
نقش اصلي بررسي داده در گزينش استراتژي محتواحتما بخش مهمي از بازاريابي، انتخاب استفاده كننده يا اين كه به عبارتي بازار غرض ميباشد. در كارها بازاريابي قبل از هر چيز مي بايست كاربر و مشتري خويش را بشناسيد. اينكه چه كسي قرار ميباشد آيتم خطاب شما واقع خواهد شد در بالاترين حق تقدم قراردارد. گهگاه اين مورد به طور كامل معمولي ميباشد. از جمله وقتي كه ميخواهيد يك كالاي پزشكي را بازاريابي فرماييد، به طبع به داروخانه‌ها، بيمار‌ستان‌ها، مركز ها درماني و مغازه‌هاي امكانات پزشكي راز مي‌زنيد.
ولي مدام يافتن بازار غرض اينقدر‌ها بي آلايش وجود ندارد. فكر كنيد كه شما يك نوع سرويس ها منحصر را ارائه مي‌دهيد. خدماتي كه ممكن ميباشد اشخاص گوناگوني قصد استعمال از آن را داشته باشند. مثلا فرض فرماييد كه شما قصد داريد درس دادن محرمانه گويش انگليسي اعمال دهيد. در‌اين نمونه بازار غرض شما بسيار گسترده ميباشد و مي بايست طيف بزرگ‌اي را در حيث بگيريد. دسته سني اين اشخاص معلوم وجود ندارد و حتي نمي‌دانيد بيشتر در چه زمان و يا اين كه از چه شغلي به شما مراجعه خواهند كرد.
در اينگونه مواقعي در‌صورتي‌كه بتوانيد مبني بر داده‌هاي آماري اكثريت بازار غرض خويش را بيابيد، مي توانيد روي به عبارتي جامعه تمركز فرماييد. بدين ترتيب تبليغات شما هدفمند گردد و ديگر سرمايه‌گذاري بيهوده نميكنيد.
درباره‌ي ماركتينگ ديجيتال نيز اينگونه مساله‌اي درستگو ميباشد. شما مي بايست با به كار گيري از ابزارهاي متعدد تحليلي مثل گوگل آناليتيكس و يا اين كه گوگل تگ منيجر بازار مقصود خويش را بيابيد.
گوگل تگ منيجر چه است؟گوگل تگ منجير همان طور كه بيان كرديم يك كدام از ديگر از ابزار‌هاي مجاني ارائه گرديده به وسيله گوگل به مراد نظارت داده ها آماري وبسايت يا اين كه نرم افزار شماست. گوگل تگ منيجير به شما اين قابليت را ميدهد تا به ريلكس كد‌هاي تگ را روي وب سايت مبداء كه وبسايت خودتان ميباشد قرار دهيد و داده ها آماري را به قسمت بررسي ارسال نماييد.
شايد با خودتان بگوييد كه در قبلي نيز با ابزار‌هاي گوناگون مي‌توانستيد كد نويسي نماييد و نوعي تگ روي تارنما خودتان قرار دهيد. اين مساله واقعيت داراست البته گوگل تگ منيجر دست به يك ابتكار عمل مخصوص زده. فعلا رابط كاربري اين ابزار بسيار بي آلايش ميباشد و به هيچ وجه نيازي به كد نويسي نداريد. افزون بر آن گوگل تگ منيجر ميتواند يكسري كد را در دل خويش براي شما نگه‌ داراست. اين يعني ديگر نيازي وجود ندارد هزينه اضافه به كد نويس پرداخت نماييد!

نقشه نگاري سئو

۲ بازديد


در صدر ميتوانيد يك نقشه ي لغت ها كليدي را ميبينيد. سئو در مشهد اما كه‌اين يكي از جدول ها يك مثال ميباشد ممكن ميباشد شما براي تارنما خويش جدولي با تعداد رديف هاي دو برابر اين ساخت‌و‌ساز فرمائيد.
شما مي‌توانيد براي راحتي شغل از برنامه هاي شيت بزرگ مانند Google Spreadsheets و يا اين كه Excel استعمال فرماييد. متاسفانه اپليكيشن يا اين كه پلاگين قابل قبولي نيست كه‌اين فعاليت را براي شما جاري ساختن بدهد و شما جهت كسب اطلاعات جدول خويش بايستي به وبسايت هاي متريكي كه وجود داراست رجوع نماييد كه بتوانيد داده ها جدول تارنما خويش را لبريز نماييد. شما مي‌توانيد داده ها را از جاهايي مانند Searchmetrics ،Conductor، Screaming Frog، Stat و OnPage.org استعمال فرمائيد.
رديف هاجدولي كه شما ساخت‌و‌ساز ميكنيد مطمئنا با جدولي كه ما در اينجا داريم تفاوت خواهد داشت. در واقع در حالتي‌كه شما مي‌خواهيد يك عمل جامع اجرا دهيد ممكن ميباشد كه برخي عبارات كليدي به هيچ عنوان URL نداشته باشند، زيرا هنوز محتواي براي آن كلمه ها كليدي ساخت نشده ميباشد و شما ميخواهيد براي آن عبارات كليدي نيز رنك اخذ فرماييد. درحال حاضر ممكن ميباشد متوجه بشيد كه بعضا از URLهاي وبسايت شما واژه و كلمه كليدي نداشته باشد، خوب ميباشد اين صفحات را پيدا فرمائيد و در اوليت شما براي تصحيح و seo باشند.
درين جدول داده هاي مانند: وسعت جستجوي دريافتي چقدر ميباشد؟ همينطور از ابزار هايي براي استخراج امتياز و نمره تيتر، محتوا، خويش URL، سرعت لود و تعامل به كار گيري فرماييد. تعامل قادر است نرخ مرور، بازه زماني مجال روي وبسايت يا اين كه برگه يا اين كه تركيبي از همگي ي اين دست اندركاران باشد.
اكنون مي رسيم به لينك و پيوند هاي داخلي و پيوند هاي فرنگي به برگه. پيوند هاي داخلي براي عالي چشم شدن مطالب در تارنما مطلوب هستن و موتور هاي كاوش و يوزرها شل خيس مي‌توانند مقاله شما‌را پيدا نمايند. لينك و پيوند فرنگي هم يكي‌از فاكتور هاي رنكينگ ميباشد و شما مي‌توانيد از روش شناسايي تعداد پيوند هاي فرنگي معيار محبوبيت محتوا هاي خويش را اندازه بگيريد وببينيد ميتوانيد محتوا هاي خويش را بهبود ببخشيد يا اين كه خير، همينطور شيت هايي كه پيوند فرنگي ندارند را آناليز فرماييد و مشاهده كنيد ميتوانيد لينكي براي آن پيدا فرمائيد.
رديف هاي بعدي كه در ليست ما وجود داراست page authority، رنكينگ گوگل دسكتاپ، گوگل گوشي و بازديد هاي ارگانيك مي رسيم. page authority ابزاري ميباشد كه بر طبق پيش گويي هاي خويش امتياز ۱ الي ۱۰۰ به برگه شما مي‌دهد، همينطور كاغذ شما چقدر رنك اخذ مي نمايد و كاغذ شما در كجاي SERPها ممكن ميباشد ظواهر بشود. همينطور داده هاي ديگر را نيز مانند داده هاي هاي رنكينگ گوشي و دسكتاپ و همينطور بازديد ارگانيك را از موتور هاي كاوش در يافت نماييد.
همينطور رديف هاي ديگري نيز وجود دارااست كه شما ميتواني به جدول خويش اضافه فرماييد. مانند:
متن لنگر (Anchor text)نرخ هاي كليك از كنسول Google Searchپتانسيل واژه و كلمه كليدينرخ تبديل شيتامتياز اهميتو غيرهمسير را دنبال نماييداكنون ممكن ميباشد براي شما پرسش پيش بيايد كه‌اين جدول به چه درد مي‌خورد و چرا مي بايست اين تمامي وقت بزاريم؟ اين نقشه و جدول به شما امداد مي نمايد عمل هاي اصلي و حياتي مانند مثال هاي تحت را فهم نكيند:
شناسايي عبارات كليدي كه هيچ محتوايي براي آنها نيست. ممكن ميباشد متوجه يك واژه كليدي بشويد و از خويش پرسش بپرسيد كه چرا تا هم اكنون اين كلمه و واژه كليدي را مقصود قرار نداده ام؟ اين كاري ميباشد كه شما مي بايست اجرا بديدشناسايي زمان هاي باطن ورقه براي بهبود. برخي ممكن ميباشد كه مشاهده كنيد يكي‌از محتوا هاي شما رنك ۱۰ را كسب كرده و امتياز آن محتوا ۴۰ از ۱۰۰ ميباشد. زيرا اين محتوا اهيميت متعددي براي شما داراست و نمي‌خواهيد امتياز و ترافيكي كه براي آن وجود داراست را از دست بدهيد، سريعا مي‌توانيد محتوا را شناسايي نماييد و براي بهبود آن دست به فعاليت گرديد.از جمله مشاهده ميكنيد كه محتواي شما بسيار خوب از محتوا هايي ميباشد كه رنك هاي بهتري از شما اخذ كرده اند و وبسايت هاي متريك نيز اين زمينه را اثبات كرده اند. بعداز محاسبه هاي بيشتر متوجه دو زمينه مي‌شويد. بازه زماني مجال بار گذاري وبسايت شما نسبت به معدل بالا ميباشد و ورودي هاي گوشي شما نسبت به دسكتاپ زير ميباشد. پس ميفهميد كه برگه شما خير براي گوشي باصرفه ميباشد خير براي بار گذاري و بايستي اقداماتي درين ضمينه ايفا دهيد.شناسايي محتوا هايي كه هيچ واژه كليدي را غرض قرار نداده اند. از جمله ما كلمه و واژه كليدي پيتزا را در حيث ميگيريم. آيا ما غرض از تايپ كردن پيتزا، بها تغيه، فروش، طريق تهيه و تنظيم يا اين كه تاريخجه پيتزا ميباشد. يا اين كه مثال ديگر آن گل ميباشد، آيا اين واژه كليدي را براي URL بكار برده ايد كه ميخواهيد فروش گل بفروشيد يا اين كه در باره نوع گل ها محتوايي بنويسيد. در صورتي‌كه براي فروش ميخواهيد آيا اين گل منحصر به فرد منزل هاي آپارتماني ميباشد يا اين كه خير براي توليدها گلخانه اي يا اين كه خياباني و غيره ميباشد. شما ميتوانيد در وب ميليارد ها URL چنين پيدا نمائيد كه با دقت به محتواي خير و خوبي كه باطن آن صفحات ميباشد البته به جهت اينكه واژه و كلمه ي كليدي قابل قبولي گزينش نكرده اند جايي در حاصل كاوش نمي توانند براي خويش پيدا نمايند.شناسايي نيازهاي پيوند سازي. ممكن ميباشد بعداز نظارت جدول ها متوجه شرايط خراب پيوند هاي فرنگي خويش بشويد. شما بايستي دست بكار بشويد و با استعمال از روش ها و شيوه هاي لينك و پيوند گيري براي صفحات خويش پيوند فرنگي اخذ فرمائيد، زيرا شرايط بد پيوند فرنگي در رنك گيري شيت شما هم تاثير مي‌گذارد و محتواي شما ضعيف خيس از محتواي وب سايت هاي حريف ظواهر گردد.حق تقدم بندي و تمركز روي فعاليت خويش بعداز اجرا اين فعاليت شما ميتوانيد خيلي سريعتر و با نرم افزار خوب seo وسايت خويش را با صرفه نماييد و اواسط فعاليت راز در گم نخواهيد شد.

LSI و سئو

۱ بازديد


در صدر گفتيم كه LSI به موتورهاي كاوش ياري مي‌نمايد كه اصطلاحات را فهم نمايند. سئو در مشهد پس اين مي تواند در معناي آن باشد كه LSI به موتورهاي كاوش براي فهم و شعور محتوا وب سايت شما ياري مي‌نمايد. در شرايطي كه موتورهاي كاوش بتوانند محتواي شما‌را فهم و شعور نمايند پس ميتوانند به محتواي شما براي عبارت مد نظرتان جايگاه بدهند. به‌علاوه استعمال از اصطاحات اقتدار تشخيص رابطه دربين قطعات متعدد محتوا را براي موتورهاي كاوش بي آلايش مي‌نمايد كه‌اين مورد از ديد seo براي وبسايت شما اثر گذار خواهد بود.
كلمه ها كليدي LSI به كار گيري كلماتي ميباشد كه با كلمه ها كليدي مقصود تارنما شما رابطه معنايي دارا هستند.
پرسش: از كجا مي‌اقتدار مطمئن بود كه اصطلاحي كه در متن به شغل برده‌ايم براي گوگل قابل شعور ميباشد و گوگل قادر است رابطه معنايي آن را با كلمه و واژه كليدي فهم و شعور نمايد. ما در گويش فارسي اصطلاحات بخش اعظمي داريم كه معاني بسيار بغرنج‌اي دارا هستند.
چيزي كه معين و بديهي ميباشد اين زمينه ميباشد كه برخي كلمات كاوش گرديده در گوگل نشانه دهنده رابطه هرچه بيشتر در ميان گوگل و LSI ميباشد و بعضي ديگر از لغات به ما مي گويند كه‌اين رابطه در بين گوگل و LSI كمتر شده است.
با دقت به نتيجه ها كاوش، گوگل صرفا از متد LSI براي شعور رابطه ميان عبارات كليدي و محتوا به كار گيري نمي‌نمايد. الگوريتم‌هاي يادگيري ماشيني نيز در‌اين مسير براي ايندكس كردن محتوا به گوگل ياري مي‌نمايند.
نقش كلمه ها كليدي LSI در عملكرد گوگل براي مفهومي كردن نتيجه ها كاوش بسيار حائز اهيمت ميباشد.
بجاي LSI بايستي بر روي چه چيز تمركز فرمائيدبا پيشرفت‌خيس شدن گوگل seo محتوا براي آن نيز پيشرفت كرده‌ميباشد. هرچند كه موتورهاي كاوش همچنان براي شعور محتواي وب سايت‌ها با بحران‌هايي روبرو مي‌باشند. براي با صرفه كردن تارنما براي الگوريتم‌هاي فعلي گوگل رويكرد‌هايي خوب از لغات كليدي LSI وجود داراست.
Structured data به‌تيتر يك استراتژي امروزي در بهينه سازي كوشش بسيار بالايي دارااست. درين شيوه شما براي داده‌هاي خويش برچسب‌هايي گزينش مي كنيد كه‌اين برچسب‌ها به موتورهاي كاوش براي ايندكس محتوا ياري مي‌نمايند. ضمنا محتواي شما در دستگاه‌هاي متفاوت به‌شكل پررنگ در كاغذ نتيجه ها كاوش به اكران در مي آيد.
آيا LSI حال حائز اهميت ميباشدLSI يك تكنولوژي ميباشد كه به ما در ادراك داده ها و بازيابي آن ياري مي‌نمايد. اين تكنولوژي وابسته به سال 1980 ميباشد. البته چقدر از تكنولوژي‌هاي مرتبط با 1980 همچنان در درحال حاضر به كارگيري مي باشند؟
موتورهاي كاوش به طور طبيعي با شعور و بازيابي محتوا كسب و كار مي‌نمايند. البته اين در معناي استعمال گوگل از تكنولوژي LSI وجود ندارد. تا كنون آزمايش‌هايي مبتني بر استعمال محتواي LSI در متن اعمال نشده‌‌ميباشد. ولي مي‌اقتدار در گوگل عباراتي را كه از ديد مفهومي با مسئله مدنظر ما اشتراكاتي دارا هستند را كاوش كرد.

مراحل توليد محتواي سئو شده

۲ بازديد



مرحله ۱۰: به كارگيري از پيوند سازي داخلياز ساير مواقعي سئو در مشهد كه خيلي روي سئوي داخلي تأثير ميگذارد، پيوند سازي داخلي ميباشد. چنانچه اين‌فعاليت به صحت صورت پذيرد، تأثير مثبتي دارااست، البته استعمال غلط از آن، مي تواند تأثير منفي هم داشته باشد. اما دعوا ما در بيشتر درخصوص به كار گيري از لينك و پيوند سازي داخلي به مراد seo كردن محتواست.
مراد از پيوند سازي داخلي اين ميباشد كه به ديگر صفحه هاي وبسايت‌تان لينك و پيوند بدهيد. از جملهً اينجانب در نصيب‌هاي بالايي در بخش اهميت ساخت و ساز محتوا براساس seo، به يكي‌از صفحه هاي ديگر وبسايت كه داراي ربط هم مي‌باشد، لينك و پيوند داده‌ام و با اين‌فعاليت، پيوند سازي داخلي اعمال داده‌ام. اين‌شغل مي تواند تأثير مثبتي روي سئوي محتوا داشته باشد. اما در آينده نوشته‌ي علمي‌ي جامعي را در امر لينك و پيوند سازي داخلي منتشر ميكنم.

مرحله ۱۱: پيوند دهي فرنگي (لينك و پيوند دادن به وبسايت هاي داراي اعتبار)پيوند دهي فرنگي يعني اينكه ما به سايتي غير از وب سايت خودمان پيوند بدهيم. براي مثالً شما در درحال حاضر تايپ كردن نوشته‌ي‌علمي‌اي مي‌باشيد و از منابع فرنگي مختلفي براي تايپ كردن نوشته‌ي علمي‌ي خويش به كارگيري ميكنيد. ميتوانيد در نقطه نهايي نوشته‌علمي، به منابعي كه از آنان به كار گيري كرده‌ايد لينك و پيوند بدهيد كه‌اين‌فعاليت، ميتواند بها متعددي داشته باشد، به شرطي كه به وبسايت‌هايي لينك و پيوند بدهيد كه درجه خير و خوبي دارا هستند و از تارنما خودتان حاذق‌خيس مي‌باشند.
براي مثالً پيوند دادن به ورقه‌اي از ويكي‌پديا كه شايد بخشي از آن را در وبسايت خودتان گذارده‌ايد، بها متعددي داراست و به تارنما شما اعتبار مي دهد، چراكه شما به وبسايت معتبري لينك و پيوند داده‌ايد. در باب تعداد پيوند‌هايي كه مي‌قدرت به وبسايت‌هاي ديگر ارجاع اعطا كرد، نظرها مختلفي گفته شده ميباشد. ولي نيازي وجود ندارد كه در همگي محتواها بخواهيد به وبسايت‌هاي فرنگي پيوند بدهيد. بلكه در مقالاتي كه در آنان از منابع ديگر استعمال كرده‌ايد يااينكه وبسايت‌هايي را معرفي كرده‌ايد، ميتوانيد به تارنما‌هاي فرنگي هم پيوند بدهيد.

مرحله ۱۲: متا ديسكريپشن يا اين كه توضيحات متا را فراموش نكنيدوقتي كه شما موضوعي را در گوگل جست‌وجو ميكنيد، در تحت هر وب سايت، توضيح كوتاه (۱۶۰ كاراكتري) را مي بينيد. اين توضيحات درباره ي به عبارتي شيت نوشته مي‌گردد. در شرايطي كه شما اين توضيحات را قرار ندهيد، خويش گوگل، بخشي از كاغذ را كه شم مي‌نمايد اساسي‌خيس ميباشد را گزينش مي‌نمايد يا اين كه بخشي كه در آن از كليدواژه‌هاي مهم مصرف شده ميباشد. البته كارايي فرماييد مسلماً به طور دستي، خودتان توضيحات متا را قرار دهيد.


در حالتي‌كه از پلاگين‌هاي Yoast بهينه سازي يا اين كه Rank Math به كارگيري مي كنيد، در زير هر كاغذ‌اي كه داريد محتوا را قرار مي‌دهيد، پيكربندي مرتبط با پلاگين و به عبارتي كاغذ وجود داراست. در بخشي از آن، مي‌اقتدار متا ديسكريپشن يا اين كه به عبارتي توضيحات متا را قرار اعطا كرد كه بايستي در ۱۶۰ كاراكتر، توضيحات كوتاه و كاملي را درخصوص محتواي‌تان بنويسيد. تلاش فرماييد كه در بالا يا اين كه ميانه آن قطعاً از كلمه و واژه كليدي به كار گيري فرماييد. از جملهً اينجانب براي توضيحات متاي اين نوشته‌ي‌علمي، كارايي كرده‌ام كه در بالا از عبارت محتواي seo گرديده به كار گيري كنم و در پي گزاره هم، يك كدام از عبارات كليدي داراي ربط (LSI) را قرار داده‌ام.

مرحله ۱۳: يوزرها را تشويق به ماندن در وب سايت تان بكنيداز ساير كارهايي كه مي بايست در سئوي محتوا اجرا دهيد و اهميت متعددي هم از لحاظ گوگل داراست، اين ميباشد كه استفاده كننده را در وب سايت‌تان نگه داريد. فرض فرماييد كه كاربري از روش جست‌وجو در گوگل وارد وب سايت شما مي گردد. در اينجا شايد از نوشته‌علمي‌ي شما هم راضي باشد، البته به جهت نبود پيشنهادات خاص، سواي اينكه وارد يكي از ديگر از صفحه هاي وب سايت‌تان گردد، وبسايت را رخنه‌ مي‌نمايد. در‌صورتي‌كه اين حادثه زياد چهره دهد، بانس‌ريت يا اين كه نرخ خروج آن كاغذ بالا مي‌رود و همين يك امتياز منفي براي آن كاغذ از وب سايت شما به حساب ميآيد.
كاري كه ميتوانيد ايفا دهيد اين ميباشد كه عملكرد نماييد دربين محتوا، مطلقاً به صفحه هاي ديگري از تارنما‌تان هم پيوند بدهيد، صفحه ها كه از ديد موضوعي به هم داراي ربط باشند. اينجانب در اكثر مقاله‌ها تارنما اين‌عمل را اجرا مي ‌دهم و اتفاقاً تأثير خير و خوبي هم داشته ميباشد. از جملهً زماني نوشته ي علمي‌اي را راجع به بازاريابي آنلاين مي‌نويسم، مسلماً به يك يا اين كه دو شيت ديگر كه مربوط به بازاريابي آنلاين مي باشند هم پيوند مي ‌دهم. با اينكار، هم لينك و پيوند سازي داخلي را به صحت اجرا داده‌ام و هم اينكه مخاطب، دوران‌فرصت بيشتري را در تارنما سپري مي‌نمايد.

اصطلاحات سئو

۲ بازديد


Error 404خطاي 404 به عبارتي خطاي معروفي ميباشد سئو در مشهد كه زماني شيت‌اي پيدا نمي شود بر روي مانيتورمان نقش مي‌بندد. هنگامي مديريت يك تارنما ورقه‌اي را مي‌سازد و پس از مدتي آن را منزه مي‌نمايد يا اين كه به دلايلي آن كاغذ از دست مي‌رود با اين غلط مواجه مي‌شويم كه تأثير بسيار بدي براي seo وب سايت دارااست.
Broken Link لينك و پيوند هاي شكستهلينك و پيوند وخيم، شكسته يا اين كه لينك مرده، پيوندي در ورقه اينترنت ميباشد كه به خيال يكي‌از مفاد ذيل ديگر فعاليت نمي‌نمايد:-    ايميل غلط براي پيوند بوسيله ادمين اينترنت‌وب سايت وارداتي ميباشد.-    اينترنت‌وبسايت مقصد، شيت اينترنت پيوندي را حذف كرده (سبب ساز ارور 404 ميشود).-    اينترنت‌وبسايت مقصد يا اين كه برگه اينترنت به صورت دايم منتقل گرديده يا اين كه ديگر نيست.-    مخاطب قابل انعطاف افزاري دارااست يا اين كه در پشت فايروال جاي دارد كه دسترسي به اينترنت‌وب سايت مقصد را مسدود مي‌نمايد.-    مالك اينترنت‌وبسايت با سايتي داراي ربط ميباشد كه در پشت فايروال جاي‌دارد و اذن دسترسي فرنگي را نمي‌دهد مثلا تارنما‌هاي اينترانت يا اين كه بخش ها دسترسي محصور.
 URL نشاني اينترنت برگه‌اي در وبسايت شما از جمله: www.yoursite.com/contact).)
 Domain Nameاسم دامنه متني ميباشد كه اشخاص براي دستيابي به يك اينترنت‌وبسايت (www.domainname.com) در نوار نشاني مرورگر تايپ مي‌نمايند.
 Black Boxيك اپليكيشن بغرنج رايانه‌اي كه قابل فهم و شعور وجود ندارد. ورودي‌ها و خروجي‌ها را مي‌اقتدار روءيت كرد، البته به جهت ماهيت خصوصي خويش دسترسي به فرايند نيست. از جمله، الگوريتم گوگل يك باكس سياه ميباشد.
كانال توزيع محتوا يا اين كه CDNكه مخفف content delivery network ميباشد و كانال‌اي از سرورها در جاي ‌هاي متفاوت جغرافيايي ميباشد كه با هم شغل مي‌نمايند تا با ارائه آن از مكاني در حوالي بازديدكننده، سريع‌خيس بارگيري نمايند.
ريچ اسنيپت Rich snippetRich Snippets اصطلاحي ميباشد كه براي تعريف داده‌هاي ساختار يافته داده‌ها استعمال مي‌گردد كه اپراتورهاي تارنما ميتوانند به HTML مو جود خويش اضافه نمايند، كه به نوبه خويش به موتورهاي كاوش اين قابليت را ميدهد كه داده ها هر برگه اينترنت را خوب فهم نمايند. با اين اكنون، موتورهاي كاوشگر مهم اين فعاليت را گامي به جلو برداشته‌اند و اينك از اين نشان گذاري براي ارائه حاصل جستجوي بي نياز‌خيس به كارگيري فرمائيد، به يوزرها اين قابليت و امكان را مي دهد تا داده ها سهل و آسان‌تري را كه درپي آن بودند شل‌خيس پيدا نمايند.

يك لينك خارجي خوب چه ويژگي‌هايي دارد؟

۲ بازديد


كليه بك پيوند ها برابر نيستند.
به عبارت ديگر، درصورتي كه مي‌خواهيد در SERP جايگاه سئو در مشهد بالاتري داشته باشيد، بر روي بك پيوند هاي كيفيت خوب تمركز فرماييد.
يك بك لينك و پيوند كيفيت عالي قادر است قدرتمندتر از 1000 بك لينك و پيوند باكيفيت تحت باشد.


بك پيوند هاي پر ارزش خصوصيت هاي تحت را داراست:
داراي ربط بودن (Relevance)زماني سايتي به وب سايت ديگري پيوند مي دهد، گوگل به داراي ربط بودن اين تارنما ها دقت مي نمايد.
گوگل براي لينك و پيوند‌هاي داراي ربط قيمت بيشتري قائل ميباشد؛ به اين دليل كه احتمال كليك اشخاص بر روي آنان بيشتر خواهد بود.
در شرايطي كه اعتنا نمائيد منطقي هم ميباشد:
تصور كنيد كه اخيرا نوشته‌علمي اي درباره‌ي دو ماراتن منتشر نموده ايد.
در‌اين حالت، گوگل وزن بيشتري روي بك پيوند هاي وبسايت هاي مرتبط با ماراتن، دو، تناسب اندام به نسبت وب سايت هاي مرتبط با ماهيگيري، دوچرخه سواري و بازاريابي ديجيتال خواهد گذاشت.


 
به طبع بخوانيد: جستجوي معنايي چه چيزي است و چه اهميتي در seo داراست ؟ 
 
از تارنما هاي داراي اعتبار (Authority) بك پيوند بگيريد از جمله براي يك وبسايت فرنگي بك لينك و پيوند از وب سايت هاروارد حتما خيلي پر ارزش خيس از وب سايت هاي ديگر ميباشد.
و گوگل متوجه اين تفاوت ميشود.
اين مضمون‌ تحت عنوان "Domain Authority" شناخته ميگردد. اصولاً، هرچه اتوريتي يك تارنما بيشتر باشد، مي‌تواند اتوريتي بيشتري را به تارنما شما منتقل نمايد (از روش پيوند).


تصاحب كردن بك لينك و پيوند از يك وب سايت توانمند نسبت به يك وبسايت ضعيف اعتبار بيشتري را منتقل مي‌نمايد.
بنابر پژوهش ها صورت گرفته درمورد واحد سنجش اتوريتي شيت و رابطه آن با ترافيك ارگانيك، ارتباط مستقيمي در بين آنان مشاهده گرديده‌است.


آيا بدست آوردن اين بك پيوند ها مشقت بار ميباشد؟ حتما.
آيا آنان بها آن را دارا‌هستند؟ مطلقا.
ترافيك ارگانيكهمان طور كه معين ميباشد، پيوند به چنگ آوردن از صفحاتي با ترافيك بالا معمولا ترافيك ارجاعي بيشتري نسبت به صفحه ها با ترافيك معدود براي شما به همپا خواهد داشت. البته پرسش مهم اينجاست كه آيا بك لينك و پيوند به چنگ آوردن از صفحه ها با ترافيك بالا نسبت به صفحه ها با ترافيك تحت تاثير مثبتي بر رنكينگ خواهد گذاشت؟
حاصل نتايج از تحقيق بر روي 44589 واژه كليدي فارغ از اسم مارك و تحليل ترافيك ارگانيك صفحاتي كه به آن ها لينك و پيوند داده اند به شرح ذيل ميباشد:
به صورت خلاصه، ارتباط اندك ولي مالامال رنگي در بين رنكينگ و بك پيوند‌هايي كه از صفحه ها با ترافيك ارگانيك بالا گرفته ميشود، وجود داراست. ولي همانگونه كه گفته شد، ترازو اعتبار آحاد صفحه ها خاص (دامنه‌هاي ارجاعي) كه بك لينك و پيوند از آنها گرفته گرديده همواره داراي اهميت اند.

آيا مي توانم بيش از يك هدينگ H1 در صفحه داشته باشم؟

۱ بازديد


باشم؟آري، شما مي‌توانيد بيش تر از يك تگ H1 در كاغذ سئو در مشهد داشته باشيد. در‌صورتي‌كه به راهنماي HTML5 اعتنا مي‌كنيد، مي‌بينيد كه در آن بيان شده كه هر بلاكي در كاغذ مي‌تواند يك تگ H1 در هدينگ خويش داشته باشد و در شكل نياز تا H6 پيش رود. اين قضيه به‌اين معنيست كه يك‌سري تگ H1 به يك شيت ادامه داد.
سوالي كه در اينجا پيش ميايد اينست كه شايسته ترين چاره از نگاه بهينه سازي چه چيزي است. در صورتي ما به هر كدام از بلاك هاي شيت يك تگ H1 نسبت دهيم، پس مهم ترين هدينگ شيت كدام خواهد بود؟ آيا منطقيست كه كل عنوان ها مطالبوب لاگ در ورقه آرشيوي آن با تگ H1 مندرج باشند؟آيا موتورهاي كاوش قدرتمند به تشخيص اين سيرتكامل مورد ها مي باشند؟ احتمالا ميتوانند. ولي به لحاظ ما هر تگ H1 كه به ورقه اضافه مي‌گردد، از قيمت تگ هاي H1قبل خواهد كاست.
چه عمل بايست كنيم؟بر روي عبارات كليدي به شغل رفته در يك برگه تمركز نمائيد و يك تگ H1 متناسب با تيتر برگه گزينش فرماييد.در حالتي‌كه كه برگه متبوع از نوع بايگاني ميباشد، از كلمه و واژه كليدي اساسي آن در تگ H1 به كارگيري فرماييد.درپي نيز آحاد تيتر هاي مطالب بايگاني گرديده را با تگ H2 بنويسيد.
به فعاليت بردن فقط يك تگ H1 در كاغذ يك دستور اجباري وجود ندارد. ولي طبق شيوه نامه هاي بهينه سازي تماما منطقيبه حيث مي‌رسد.
آيا اينجانب هنوز بايد متاي كلمه ها كليدي را در ورقه به عمل ببرم؟اين پرسش ديگر به حدي سابق گرديده كه بايستي آن را در موزه بهينه سازي قرار اعطا كرد! اين نحوه ديگر كاربردي نداردو به كارگيري از متاي عبارات كليدي تاثيري در بهينه سازي وب سايت نخواهد گذاشت.اعتنا فرماييد كه ميان اين نوع متا و متاي newskeywords تفاوت وجود دارااست و متاي keywords ديگر بوسيلهگوگل پشتيباني نمي‌شود و تاثيري در درجه تارنما نخواهد داشت.
مختص شما:  لغات كليدي متا تگ

چه عمل بايست كنيم؟بر روي تيتر محتوا تمركز نماييد، متاي توضيحات جذابي بنويسيد و مطالب خوب تهيه و تنظيم نمائيد. استعمال ازمتاي لغت ها كليدي را تماما فراموش فرماييد.
آيا پس از نصب افزونه seo در سايت خويش مي‌توانم به صندلي توكل داده و چشم به راه ارتقاء ترافيك وب سايت باشم؟اشخاص متعددي وجود دارا هستند كه فقط افزونه هاي بهينه سازي را در سيستم هاي مدير محتواي خويش نصب كرده ومجموع فرآيند seo را از خاطر ميبرند. در يك دنياي فرضي ممكن ميباشد ابزاري وجود داشته باشدكه تنها با به كار گيري از آن به صدر نتيجه ها كاوش برسيد.
در دنياي حقيقي وواقعي هيچ ابزار جادويي نيست كه بتواند به شما در ارتقاء سكو وب سايت كمكي نمايد.شما براي جذب يوزرها و موتورهاي كاوش بايد دست به هر شغل تاثير گذاري بزنيد.پلاگين هاي seo، اعمال بهينه سازي را آسانتر مي نمايند البته همچنان بايستي خويش دستبه بهنيه سازي جامع وبسايت بزنيد.
چه فعاليت بايست كنيم؟در شرايطي كه از وردپرس به كار گيري ميكنيد، پلاگين Yoast سئو را نصب كره و براي تهيه و تنظيم آن مقاله seo وردپرس را مطالعه نمائيد. درصورتي كه از جوملا استعمال ميكنيد برگه seo جوملارا بخوانيد.


از كنسول جستجوي گوگل سود كرده تا به خطاهاي احتمالي وبسايت پي ببريد. بعد از آن به وب سايت خويش برگشته و تكنيك هاي seo را همچنين تكرار فرماييد. بررسي هاي زمان اي بر روي وبسايت ايفا داده تا با اشكالات آن واقف گرديد.

ابزار سئو AHERF

۱ بازديد


Ahref يكي‌از ابزارهاي seo مي‌باشد كه به آشنايي رقبا و رقابت سئو در مشهد با آنان ياري مي­نمايد. مقر داده Ahrefs بيش تر از ۱۱ ميليارد كلمه و واژه كليدي داراست و بيش تر از ۴۰۰ ميليارد شيت را نمايه نموده است. به همين ادله حداكثر توجه داده‌ها را به يوزرها خويش ارائه مي دهد.
Ahref شايسته ترين لغت ها كليدي را مشخص و معلوم كرده و درجه‌بندي اينترنت‌تارنما شما در موتورهاي كاوش مانند گوگل، بينگ و… را بالا ميبرد. با ياري ahref ميتوانيد كليدواژه‌هاي نادر رقابت را پيدا كرده و درجه اينترنت‌تارنما در گوگل را بالا ببريد.
ahref از آن تيم ابزارهاي بهينه سازي ميباشد كه صدها ابزار متنوع (مانند مميز وبسايت، جستجو گر واژگان كليدي، ردياب­ هاي درجه‌بندي، كاوشگر محتوا و غيره) را ارائه مي دهد. با امداد اين ابزارها ميتوانيد به شايسته ترين و برگزيدگان درجه در واژگان كليدي برسيد، خطاي اينترنت‌وبسايت و راه حل غلط را پيدا فرمائيد، ايراد را حل كرده و اينترنت‌وبسايت خويش را با seo سازگار فرمائيد.
 


 
مزاياي ahrefبزرگ‌ترين جستجوگر اينترنت نسبت به بقيه ابزارهاي seoروزمره اعلان­ واژگان كليدي نو و پر استفاده را به ايميلتان ارسال مي‌نمايد.اشتراك جامع داده ها از كانال‌هاي اجتماعي مانند گوگل پلاس، لينكدين، توييتر و پينترستگران قدر‌ترين مقر داده بك پيوندتحقيق درخصوص رقبا: با aherf ميتوانيد از عبارات كليدي ارگانيك، استراتژي‌هاي بك لينك و پيوند و لغات كليدي PPC رقباي خويش باخبر گرديد.معيارهاي اندازه‌گيري ديدني و تازه مانند نرخ كليك‌ها و نرخ راندمانقابليت و امكان جستجوي قضيه علاوه بر جستجوي كليدواژگان به‌شكل تكيمورد‌هاي فيلترينگ توسعه يافته در مجموع اين اپليكيشنPage report يا اين كه گزارش صفحه هاي، صفحه ها پربيننده رقبا يا اين كه هر دامنه ديگري را اكران مي­دهدقابليت و امكان به‌روزرساني و بازيابي داده هاتحقيق در خصوص محتوا: دوستداشتني‌ترين مطالب را در هر موضوعي پيدا نمائيد و شايسته ترين ايده‌ها را براي مطالب خويش پيدا فرماييد 
معايب Ahrefبا Google Analytics يا اين كه Search Console مخلوط نمي شود.ابزار اگاهي‌رساني ندارد.آمار ترافيك اينترنت به‌اندازه بقيه ابزارها كاركشته وجود ندارد. 
رابط كاربري aherfs

 
اپليكيشن بهينه سازي DeepcrawlDeepcrawl شايسته ترين پلتفرم seo تكنيكال براي كمپاني‌ها و كسب‌وكارهاي كوچك و ميانگين (SMB) و برندهاي تجاري تعالي ميباشد. كمپاني‌هاي بزرگي مانند Nestle و Lenovo از مشتريان اين ابزار مي‌باشند. با DeepCrael ميتوانيد سالم فني يك سري دامنه اينترنت‌وبسايت را در يك پلتفرم منقطع پيگيري و بر آن آناليز نماييد.
از Deepcrawl براي اتوماسيون فرآيندهاي مجال‌بر seo به كارگيري مي گردد. علاوه بر اين، Deepcrawl با تشخيص و تعمير ايرادات فني و عملكردي يك‌گام از ابزارهاي ديگر جلوتر ميباشد و احتمال غلط در اينترنت‌وب سايت شما‌را نادر مي‌نمايد.
 


 
مزايا:قابليت و امكان فرصت‌بندي براي آناليز و Crawl در وبسايت (ساعتي، هفتگي، دوهفته‌اي و يا اين كه ماهانه)ارائه داده‌هاي تندرست، عملي، فني و بي نياز seoبا صرفه‌سازي كارايي و ترافيك ارگانيك وب سايتتست پيش از تكثير براي پرهيز از خطاهاي بهينه سازيآناليز معماري وب سايت و تجزيه‌وتحليل جامع براي شناسايي ايراداتبررسي URL رقبامقر داده و جامعه پشتوانه كار كشته