موتورهاي جستجو

در اين وبلاگ به ارائه مقالات تخصصي سئو مي پردازيم.

موتورهاي جستجو

۸ بازديد

معمولاً با شنيدن اصطلاح موتور كاوش يا اين كه Search Engine به حافظه سئو در مشهد گوگل و ياهو مي افتيم.

ولي اين غلط وجود ندارد. گوگل و ياهو، دو مثال از موتورهاي جستجو گر اينترنت مي باشند و مثلا داراي شهرت‌ترين موتورهاي كاوش محسوب ميشوند.

ولي موتور كاوش (SE) قرار وجود ندارد الزاماً در اينترنت كاوش نمايد.

تعريف و تمجيد موتور كاوش (روي هم رفته‌خيس) قادر است به طور پايين باشد:

موتورهاي جستجو گر تيم‌اي از قابل انعطاف افزارها و دشوار افزارها مي‌باشند كه ميتوانند در يك فضاي مشخص و معلوم در بين وسعت وسيع‌اي از اطلاعات، داده ها يا اين كه داده‌هاي مد لحاظ يوزرها يا اين كه قابل انعطاف افزارها را كاوش نمايند.

اين كاوش ميتواند روي هارد ديسك كامپيوتر شما، روي خاطر‌ي تلفن همراه شما، در يك مقر داده يا اين كه در فضاي اينترنت صورت پذيرد.

در‌حالتي كه موتور كاوش در فضاي اينترنت درپي داده ها بگردد، به آن موتور جستجو گر اينترنت گفته ميگردد.

تعريف‌و‌تمجيد موتور كاوش چه است

در دنياي تكنولوژي، به هر سيستمي كه ميان وسعت متعددي از داده ها، داده‌هاي مشخصي را كاوش نمايد، موتور كاوش گفته مي شود.

ولي آنچه امروزه معمولاً به اسم موتور كاوش مي‌شنويم، خلاصه‌ گرديده‌ي عبارت موتور جستجوي اينترنت يا اين كه Web Search Engine ميباشد كه به جهت فراگير شدن آن، به صورت كوتاه گرديده‌ي موتور كاوش آيتم استعمال قرار ميگيرد.

با توسعه دنياي اينترنت و ارتقا غيرقابل تصور ايجاد محتوا، اهميت موتورهاي كاوش بيشتر از قبلي شد و ميبينيم كه امروز، موتور جستجوي گوگل تحت عنوان برگزيدگان موتور جستجوي فعلي در دنيا، يكي اصلي ترين ارگان هاي اقتصادي جهان محسوب ميشود.

در صورتيكه كه علاقمند به مطالعه‌ي تاريخچه اول موتورهاي كاوش در وب باشيد، زونن رايش در يكي‌از كلاسيك‌ترين نوشته‌علمي‌هايي كه منبع استناد بخش اعظمي از وب سايت‌هاي ديگر هم ميباشد، اين تاريخچه را با تمركز و جزئيات ذكر نموده است.

ولي شايد مهم ترين نكته در ارتباط موتورهاي كاوش اين باشد كه گوگل، كه امروز حاكميت اين صنعت را در چنگ دارااست، در مقايسه با كمپاني‌هاي ديگري مانند ياهو و آلتاويستا، يك كمپاني تازه به حساب ميآيد و ديرتر از ساير وارد بازار گرديده است.

اين موضوع، معمولاً تحت عنوان يكي‌از مثالهاي كلاسيك در استراتژي مطرح ميگردد كه انتها بودن يا اين كه ديرتر وارد يك بازار شدن، مدام خلل وجود ندارد و مي تواند مزيت هم محسوب گردد.

در شرايطي‌كه كه علاقمند به فهميدن سهم بازار هر مورد از موتورهاي جستجوي وب باشيد، شايد نمودار پايين (از www.netmarketshare.com) كه سهم بازار مرتبط با شروع سال ۲۰۱۶ را آرم مي دهد، براي شما موثر باشد:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.